Min lilla värld av blommor

onsdag, maj 10, 2006

Me, Myself and I

Jag: ja, jag skulle vilja påstå att [5 minuters monolog]
Jag: tack så mycket. Menar ni alltså att [5 minuters monolog]
Jag: det är precis det jag menar.

-------------

Ibland kan det kännas lätt schizofrent när man tolkar. Särskilt om man sitter som den enda i kabinen med ett visst språk i sin kombination, och två-tre personer i salen börjar diskutera på just detta språk. För det mesta tänker man kanske inte på det, men vid kortare inlägg blir det så påtagligt. Där sitter man liksom, och debatterar med sig själv. För man "är" ju talaren, så att säga.

Å andra sidan är det ju en extra utmaning, och en rolig sådan också, att behöva hålla alla sidors argument i huvudet samtidigt, så man också förstår vart det är den som pratar just då är på väg någonstans. Det underlättar ju.

Ikväll lär det annars bli nattskift på studiefronten. Hoppas kunna avsluta några inlämningsuppgifter innan jag ger mig av till Sverige, så jag verkligen kan fokusera på det jag har för händer där. Lite läskigt känns det trots allt med allt detta flyttande (både i Stockholm och Bryssel), och för mig (som tycker om att ha kontroll - ibland lite i överkant), så är det oerhört frustrerande att inte ständigt finnas på plats i Stockholm för att ordna det hela på ett smidigt sätt. Men jag hoppas det blir bra när det blir färdigt, och jag kan lova att jag ska fira när det hela äntligen är avslutat.