Min lilla värld av blommor

måndag, maj 08, 2006

Guldkant på tillvaron, definitivt.

Fick svar brevledes från 221Bees i Lummen idag. Tyvärr visade det sig vara ett mycket slutet sällskap (en man och hans hustru), men jag fick i alla fall lite andra tips, samt erbjudande om ett möte i Lummen ifall jag ville veta mer om Sherlock Holmes i Belgien.

(Är det förresten bara jag som tycker det är romantiskt att det äkta paret har ett eget Sherlock Holmes-sällskap? Måhända jag är miljöskadad, men jag tycker det är underbart.)

Det som dock var uppseendeväckande med brevet var dess extra lilla finess: lacksigill. Jag kan inte annat än fyllas av beundran över någon som faktiskt tar sig lite, lite extra tid och sätter det på brev. Det är så lite, men det gör så mycket. Och genast kändes dagen lite roligare.

1 Comments:

At 5:32 em, Blogger Erika said...

Så trevligt! Detta bruk tycks vara vanligare än jag trott - än finns det hopp för världen!

 

Skicka en kommentar

<< Home