Min lilla värld av blommor

söndag, maj 07, 2006

Omvälvning pågår

Det är mycket nu... som de säger.

Har dock äntligen arbetat mig fram till en punkt i studierna där jag känner att jag är i fas med allting. Och kunde till och med få söndagen ledig! Jag och rumskompisen S. åkte till marknaden vid Gare de Midi och köpte frukt och grönt. Tyvärr blev det ingen längre utflykt: den huvudvärk som har varit återkommande under en vecka kom tillbaka, denna gång med lätt yrsel som följeslagare. Så eftermiddagen fick gå åt till att sova, och jag är redan trött igen. Tack och lov är jag ledig imorgon, så jag kan sova så länge jag behöver.

Under mitt år på TÖI fick jag halsfluss vid ett tillfälle. Det hela utvecklade sig synnerligen illa, eftersom jag i det längsta trodde att det bara var en särdeles eländig förkylning, och därför inte gick till läkaren. När jag väl gjorde det krävdes det ett smärre ingrepp för att lösa det hela. Allt gick bra, och mycket snabbt, men hade till följd att jag nu blir närmast hypokondrisk så fort jag får ont i halsen. Den här gången satsar jag dock återigen på förkylning, och håller tummarna för att allt vad halsfluss heter ska hålla sig borta.

På torsdag bär det av till Sverige och Stockholm är det tänkt. Lägenhetsvisningar. För och av undertecknad. Jag ska dessutom börja rensa i min lägenhet. Skänka bort och slänga. För trots att jag bara är en person, har levt som singel för det mesta och aldrig delat hus och hem med någon på det sättet, så har jag tillräckligt med husgeråd för ett 5-personershushåll. Och täcken och filtar för en hel armé. Det är så det kan gå när man är lite ekorre ("det kan vara bra att ha") och har plats att lägga grejerna på. Så det får bli ännu ett steg in i denna period av mitt liv:

"städa upp och vädra ut" som Jacob Hellman sjöng. (Jaha, där lyckades jag få in hans namn på denna blogg ännu en gång...)

2 Comments:

At 8:39 em, Anonymous Anonym said...

Var ska du flytta??? Jag kommer imorgon onsdag till Stockholm. Vi ses!!!

 
At 9:41 em, Blogger Erika said...

Ännu inte klart... är i Stockholm tors-sön. Kul ifall vi hinner ses!

 

Skicka en kommentar

<< Home