Min lilla värld av blommor

torsdag, oktober 05, 2006

E man en trendy chic, eller hur är det?

Idag blev, lite otippat, en shoppingdag. H hade lovat visa mig en märkesoutlet som hon kände till - Dod har butiker på flera platser i Bryssel, och där kan man alltså hitta finare kläder till normala priser. Tja, om de är fina eller inte får väl smaken avgöra, men det finns i alla fall en hel del att välja på.

Genom en e-postlista för singelfolk som vill träffa nya kompisar i Bryssel hade jag blivit medbjuden på ett releaseparty. Det hela går av stapeln imorgon, och på inbjudningskortet står att klädseln ska vara "trendy chic". Jag utgår ifrån att de kör på en kombination av engelska och franska och alltså menar "trendy/chic", snarare än att alla ska komma utklädda till hippa brudar.

Efter en snabb inventering av garderoben insåg jag snabbt att lämplig underdel redan fanns tillgänglig, men att alla mina överdelar som inte ser ut som om jag är på väg till jobbet är... i ett något förnoppat tillstånd. Så när H ringde nappade jag genast, och förklarade hur läget var.

Resultatet blev en diskret svart ärmlös överdel med detalj vid kragen. Huruvida den är trendig eller inte - ja det vet jag inte - men jag tycker om den! Som Eddie Izzard sa: "When in doubt, wear black."

Dessutom slank det med en riktigt, riktigt fin klänning i blå (fusk)satin. Nu väntar jag bara på inbjudan till nyårsfest så jag får ha den på mig. När kommer posten?