Min lilla värld av blommor

onsdag, oktober 04, 2006

Regnet det bara öser ner....

... men jag är så torr om både skor och strumpor - jag, sitter faktiskt iinne, och jag går inte ut i regnet och traskar!

Ursäkta det som kan tolkas som en hänvisning till frihetsberövande straff - men det var det jag kom på som faktiskt skulle gå att sjunga till rätt melodi. Andra förslag på textslingor får gärna lämnas i kommentarerna!

Den brysselska regnperioden tycks ha börjat, och då och då står det som spön mot min terrass. Det som skiljer regnet här från det i Stockholm är kanske just detta - att det är sällan några längre stunder av regn. I gengäld kommer de desto oftare.

Så jag är rätt nöjd med att vara inomhus idag. Eventuellt blir det en tur till en franska konversations-grupp ikväll. Fram tills dess: uppsatsarbete. Har fått några allmänna utskick om utlysning av doktorandplatser i etnologi, och det blåser lite liv i elden igen - även om lågan flämtar ibland.

1 Comments:

At 3:14 em, Anonymous Anonym said...

Vet inte om det fortfarande regnar i Bryssel, men jag kan rapportera att det var underbart att komma tillbaka till solen i Paris. Här är kallt, men solen lyser i alla fall.

 

Skicka en kommentar

<< Home