Min lilla värld av blommor

torsdag, september 21, 2006

Tillbaka till Hässelby

Det första man märker när man kliver av planet är luften. Regnmättad, ljum. Sensommarluft.

Vad mera är - den är ren. Jag tänker sällan på att luften i Bryssel är smutsig. Inte förrän jag måste tvätta fönster, rengöra ytterdörrar - eller anländer med flyg till Stockholm. Då känns det. Kontrast ger kunskap, i det här fallet.

Hem till lägenheten, som för länge sedan slutade kännas som ett hem bland alla flyttkartongerna. Hade hoppats finna fler kartonger utanför dörren, eftersom flyttfirman lovat tilläggsleverans idag. Tyvärr lyckades de uppenbarligen inte. Morgondagen får inledas med telefonsamtal, och så får vi hoppas att de kan ordna leverans under fredagen. Ser inte fram emot att stå och packa mitt i flytten på lördag, med en som flyttar in samtidigt som jag flyttar ut.

Ska bli skönt när allt är klart.