Min lilla värld av blommor

onsdag, augusti 17, 2005

Det är mycket som händer just nu

Så gick det alltså ännu längre tid innan jag kom mig för att skriva igen. Efter min lugna semester har det varit flera hektiska veckor. Jag har jobbat mer eller mindre heltid, och min lediga tid har gått åt till både min egen och mina föräldrars flytt. Jag har flyttat till en permanent bostad i Stockholm, de har flyttat ut på landet. Och jag får väl lov att medge att jag avundas dem en smula.

Men det är mycket roligt som händer i mitt liv just nu (peppar, peppar). Jag ska börja jobba på ett nytt jobb - har introduktion nästa vecka, har min nya lägenhet och påbörjar inom kort ett nytt steg i min utbildning. Det är en magisterkurs i tolkning som förhoppningsvis ska leda vidare till doktorandstudier. Det är fascinerande hur det ibland kan gå så fort att det verkar som om ingenting händer, lite som att ta sig fram i sådan hastighet att landskapet blir alldeles suddigt.