Min lilla värld av blommor

fredag, maj 20, 2005

Det här fick vi aldrig testa i skolan!

Jag har utfört ett vetenskapligt experiment! Jajamän, mina NO-lärare hade varit stolta över mig, särskilt kvinnan som lät oss pröva fysikens lagar.

Ni vet den där hypotesen om att när en kall yta och en varm yta möts, så kan det hända att en av dem spricker? Det är alldeles sant. Jag vet, för jag har testat. Tja, testat och testat - måste det vara med vilje för att man ska kunna påstå att man har testat något? Själv tycker jag i alla fall att det låter häftigare att säga att jag har testat om kall-varm-yta-spricka-teorin faktiskt håller, än att säga att jag råkade ställa in en alltför varm kastrull i kylskåpet. På en glashylla.

Jag kan avslöja att det blir en jäkla smäll när kylskåpsglashyllor bestämmer sig för att explodera.

För den oerhört intresserade kan jag även avslöja att en ny hylla till en viss sorts kylskåpstyp kostar 248 kronor. Ifall ni skulle vilja testa att spränga en själva menar jag.