Min lilla värld av blommor

torsdag, oktober 20, 2005

Jaha, och vad gör man nu då...?

Just när jag som genom ett under tyckte att jag fått så mycket koll på läget som jag möjligen kan ha, så hände det igen: information!

Det var visserligen information jag ville ha, fast i sinom tid och inte just nu. Eller snarare, jag ville inte behöva ta in den just nu. Men det är ju bra att den finns där. Jag känner mig lite som ett barn med en hög av byggklossar som nyss var ett torn: kanon att man kan bygga, men det var ju lite snopet att det där man trodde skulle stå kvar ett tag inte höll längre.

Förhoppningsvis kommer "kanon"-delen av liknelsen att växa till sig med hjälp av lite god nattsömn. Mitt mål just nu är följdaktligen att varva ner tillräckligt mycket från mitt "vad nu!?" för att kunna somna. Böcker och varmt te brukar hjälpa, men ikväll blev det faktiskt surfande på internet som fick duga.

Den bok jag hållit på med den senaste tiden (eller snarare en av de böcker etc, för att vara ärlig) läste jag ut på tunnelbanan, på väg hem från universitetet. Passande nog heter den "Underground London" och tar bland annat upp Londons tunnelbana. Det är ju underligt att tunnelbanan i London verkar så mycket mer spännande när man inte är där. Eller så är det bara en fråga om att få upp ögonen. Perspektiv är ju viktigt, som vi alla vet.