Min lilla värld av blommor

lördag, januari 21, 2006

Mitt eget Narnia

Vintervädret återvände, och med det snön. Jag har passat på att leva i isolering i min lägenhet. Gäster har fått komma hit, men jag har inte gått ut. Igår kväll blåste vinden runt knutarna, och då är det underbart att veta att man inte behöver ta sig någonstans. Tillsammans med en god vän kunde jag istället njuta av lugnet i en varm och ljus lägenhet.

Visst längtar man bort ibland, men mest av allt längtar man hem - och ibland kan den längtan sätta in fast man är hemma. Det är vid de tillfällen man inte har haft möjlighet på länge att bara vara. Att bara vara hemma.

Om endast ett par dagar är det dags för mig att för första gången möte mitt nya hem, det lilla rum jag ska ha i Bryssel. Jag hoppas ni håller tummarna för mig på min nya resa.