Min lilla värld av blommor

fredag, december 30, 2005

Bör ätas å det snaraste - en förpackning helt i min smak!

Häromkvällen hade jag för ovanlighetens skulle en middagsgäst. Annars brukar det mest vara jag som blir bortbjuden (när jag väl äter middag tillsammans med andra), men denna gång hade jag faktiskt gjort slag i saken och erbjudit en väninna att komma över på lite mat på kvällen.

Sagda väninna är bara inte en intelligent och rolig ung kvinna (som dessutom har sin utsida på sin sida), hon är även en riktig överdängare på att välja trevliga saker att ta med sig när hon kommer som gäst. Förra gången kom det med en vacker flaska med innehåll anpassat för sorgliga dagar (alltid bra att ha något att ta till, ännu bättre när man inte behöver det), denna gång blev det en ask chokladtryffel.

De som känner mig kanske också känner till att jag har en viss svaghet för choklad, så gåvan var mycket passande på det viset. Men den hade också en av de bästa sidtexter jag någonsin sett. Man har radat upp vad den innehåller, lämplig förvaringstemperatur etc etc, och skriver också att för att smaken ska vara den bästa bör man "consume quickly after opening".

Så jag menar, vaddå bara äter, vaddå proppar i mig?! Det står faktiskt här - titta!
Ahh.... ibland är det underbart att bara följa instruktionerna!