Min lilla värld av blommor

tisdag, januari 03, 2006

Tid att drömma

Önskningar inför år 2006:

några lugna dagar som kan tillbringas med att spatsera omkring i parker, där träden just börjar slå ut. Ett par promenader får gärna ske i trevligt sällskap.

lite överblick över tillvaron, och god balans mellan arbete/studier och fritid. (Vill med andra ord kunna försörja mig...)

kanske några danslektioner i swing/lindy hop!

Jag vet inte om någon mer än jag såg dokumentären om lindy hop-lägret i Herräng, men visst verkar det roligt! I alla fall om man, som jag, har en viss svaghet för det glada tjugotalets mode och musik. Råkar dessutom veta att det finns kurser i lindy hop nere i Bryssel...

Jo, det är alltså bestämt, om jag inte nämnt det förut: i slutet av januari bär det av till Bryssel. Våfflor, choklad, pommes frites och förhoppningsvis jobb. Alla vägar är i alla fall öppna än.

Dock, för att avsluta dagens inlägg vill jag bara vända uppmärksamheten till tyskans användbarhet i samhället:
när Ingvar Kamprad i en tv-dokumentär ska skriva brev till president Putin, är det då engelskan som dyker upp? Nej: TYSKA!

Ville bara påpeka det.