Min lilla värld av blommor

tisdag, maj 30, 2006

Madicken och jag

Den 11 juli bär det av för Doctor Mortimer's Correspondents i Uppsala. De ska på tågtur från Uppsala till Mariefred, med gammalt tåg, och (i möjligaste mån) i tidstypiska kläder. Och där ska de ha picknick.

Trivs förvisso bra i Bryssel, och har ju nyss varit i Sverige dessutom, men känner mig ändå lite som Madicken när hon hoppat med paraply från vedbon. (Hon fick hjärnskakning och kunde inte följa med på klassutflykten, om ni minns, vilket ledde till en hel del tandagnisslan å Madickens sida.)

Precis som Madickens klasskamrater ska mina kamrater ut och åka tåg. Och ha picknick.

Grannen och goda vännen tyckte jag skulle kolla efter billiga flyg. Men jag får väl behärska mig någon gång. Hoppas ju kunna åka hem över midsommar också, och någon måtta får det väl vara.

Men bara för protokollet: de ska åka tåg. Och ha picknick.

Men jag hoppas att de - i motsats till Madickens klasskamrater - får fint väder på sin utflykt, och en riktigt, riktigt trevlig dag.