Min lilla värld av blommor

lördag, maj 13, 2006

Det negativa med stora lägenheter

Missförstå mig inte - det är skönt med stora ytor. Det är trevligt att ha separata rum för olika aktiviteter (inte sova i samma rum som datorn och övrigt arbetsmaterial - hurra!!). Och det är underbart att veta att det finns plats för gäster.

Men det är just det där att när gästerna inte är där, då är det... väldigt tomt. Och ytorna blir väldigt stora. Och just när man är ensam hemma - mina inneboende flyttade ut i april - då känns det att man är ensam hemma.

Lägg därtill vanan att ofta ha mycket, ibland för mycket, att göra, och ge den personen en helg utan studier eller arbete, och resultatet blir lätt frustration. Har telefonterroriserat mina vänner en del i helgen, trots att vi även umgåtts. Försökte just nå L, som inte var hemma. F

Funderar på att ta en promenad, för att gå av mig mina abstinensbesvär efter mänsklig samvaro.