Min lilla värld av blommor

måndag, maj 22, 2006

Regnet det bara öser ner...

..och det är så skönt!

Först informationsmöte om egenföretagande på Skatteverket - nyttigt, om än inte det allra roligaste. Fick sällskap från tunnelbanan av V, en rar tjej som ska öppna eget inom spa-branschen. Hon var tvungen att gå tidigare och jag fick inte tillfälle att be om hennes mejladress, alternativt ge henne min egen. Annars hade man ju kunnat skämma bort sig själv och sina vänner på födelsedagarna, samtidigt som man gett henne lite hjälp med nystartandet. Nåja, nåja.

Efteråt fika och en Wodehouse-bok jag hittade i min bokhylla - men inte hade läst ännu! Tvekade ett ögonblick mellan att utbrista "nu går skam på torra land" eller "hurra! - en oläst Wodehouse!" när jag hittade den. Det blev det senare. Njutning på högsta nivå.

Boken men inte riktigt kaffet räckte fram till biobesöket med G och K. Fransk filmfestival på Sture. Filmen "Mördande konkurrens". Mycket rolig film, med bisarra inslag. Och bitvis överraskande händelser. Som deckarälskare tror man sig ju förstå vad som ska ske i en sådan här film, men... bara att rekommendera.

Och sedan tunnelbanan hem, med ljumt mörker och vårregn ute. Kan det bli mycket bättre?