Min lilla värld av blommor

torsdag, maj 11, 2006

Underbara, underbara Stockholm!

Var uppe till halv 2 i natt, men då blev jag klar med allt som skulle in denna vecka också. Segt att kliva upp i morse. Kom dock ur sängen strax före 6, och kunde ge mig av vid 7-tiden.

Vid bagagebandet i Sverige står ett helt gäng unga män i kostym. "Jisses", tänker jag och ler stort på insidan. "De ser ju ut som en gossklubb på utflykt." Lägger senare märke till det diskreta märke de alla har på kavajfickan: Malmö FF har kommit till stan. Gossklubb, ja. Om matchen mot Djurgården kan betecknas som utflykt... vet ej.

Redan på bussen från Bromma flygplats börjar jag njuta ohämmat. Skira löv, strålande sol och så där lagom varmt i luften. Kan man bli nyförälskad i sitt hemland. I så fall är det nog det jag är. Och i Stockholm, förstås.

Jätteskönt var det också att komma hem till Hässelby. Det är mysigt här ute, särskilt i så vackert väder. Ikväll blir det fika med L inne i stan, sedan lägenhetsvisning, och till sist sen middag hos grannen och kumpanen S. Hon har lovat ta fram rödvinet, och jag såg till att få med mig lite belgisk choklad, så det lär bli en sen kväll. Men trevlig.