Min lilla värld av blommor

söndag, juni 18, 2006

Mitt kungarike för en flaska kylbalsam!

Vem behöver en häst i detta läge? Inte jag i alla fall. Nej, jag skulle föredra en rejäl flaska kylbalsam.

Som ni säkert har förstått redan har det brysselska vädret återgått till värme och sol. Och när jag säger värme, så menar jag värme. Häromveckan var det 32 grader. I skuggan. På kvällen. Och för en sådan som jag, som har känslig hy, så kan det vara riktig pest och pina.

Jag trodde ett tag att jag funnit mitt mirakelmedel: en viss sorts solskyddskräm som rekommenderats av en kollega vars dotter också har soleksem. Och det hjälpte ett tag. Nu undrar jag dock om det inte bara dolde symptomen medan jag använde det. Eller så har jag just nu mer värmeutslag än soleksem. För trots att jag varit inne hela dagen, så har mina armar börjat uppvisa de välkända röda prickarna och fläckarna. Den ständiga klådan behöver vi väl inte ens nämna. Jag säger bara: kylbalsam! kylbalsam! Mitt kungarike för en flaska kylbalsam!

I övrigt: håll tummarna på tisdag kväll - då ska vi iväg och titta på lägenheter i Bryssel för första gången!