Min lilla värld av blommor

måndag, juni 12, 2006

knäpp?! jag!?! excentrisk om jag får be...

Alternativt - garderoben utökas.

Efter att ha avslutat studerandet för idag tog jag lunch och hastade ner på stan. När J. och jag var ute och turistade igår fick jag nämligen se att en viss butik vid Manneken Pis hade bra priser på spetsparasoller.

Jag vet vad ni tänker: "Spetsparasoller? Dem ser man verkligen inte tillräckligt mycket av i detta tidevarv. Tänk att hon är så fiffig att hon ska använda det nu när det blir sommar, hon som har så känslig hy. Undrar just om hon skulle kunna köpa ett extra och skicka till mig..."

Och jag förstår er.

Tyvärr måste jag dock göra er besvikna och berätta att jag inte har tänkt springa omkring på Bryssels gator dag ut och dag in under sommaren, bärandes ett spetsparasoll. (Även om det säkert skulle underlätta kontakter med unga säkerhetsvakter och liknande - vem glömmer en kvinna med spetsparasoll - så tror jag att jag avstår, åtminstone i år.) Nej, det är en del av min långsiktiga plan att skaffa den där viktorianska utstyrseln för middagar och utflykter med Doctor Mortimer's Correspondents - holmes-sällskapet i Uppsala. Klurigt, eller hur? Och när jag väl har en hel utstyrsel, då kan jag springa omkring på Bryssels gator, bärandes...

Eller, kanske inte.

5 Comments:

At 9:17 fm, Anonymous Anonym said...

Du borde skriva på englska ibland...

 
At 9:22 fm, Anonymous Anonym said...

(excuse my poor swedish skills)

 
At 6:21 em, Blogger Erika said...

Kyle - that was a perfect Swedish phrase: you've still got it!

Hope the job search is going well.

 
At 10:27 em, Anonymous Anonym said...

Job search is done, dear!

 
At 11:11 em, Blogger Erika said...

Just saw it on your blog - great work!

 

Skicka en kommentar

<< Home