Min lilla värld av blommor

onsdag, november 30, 2005

Tillbaka från Bryssel

Det jag inte har velat beröra på bloggen har nu ägt rum: frilansproven för svenska tolkar inom EU-institutionerna. Dvs - vi som har tolkutbildningen bakom oss har möjlighet att gå upp i prov för att bli godkända för jobb inom EU. Det är nervöst, det är läskigt, och jag ville inte berätta det för fler än nödvändigt. Det besparar en liksom en massa elände med att eventuellt berätta att man inte lyckats. Och det är många som inte lyckas. Särskilt inte första gången.

Men, hör och häpna, det gick vägen! Jag ska nu finnas med på listorna över EU:s frilanstolkar. Om jag sedan kommer att få arbeta, det är en annan sak. Men nu finns det åtminstone en teoretisk möjlighet att bli tillfrågad.

1 Comments:

At 4:38 em, Blogger MEE said...

Hurra för dig!!

 

Skicka en kommentar

<< Home