Min lilla värld av blommor

onsdag, november 09, 2005

Hur många år in i framtiden är det jag ser?

Kom hem sent efter en lång och händelserik dag. För vissa kanske det är "blek och skön" som är nyckelorden när de blir trötta, men för mig är det mest "blek" som gäller. Och så blir min näsa kall också förstås. Idag upptäckte jag dessutom att jag kan få liksom streck från näsvingarna ner mot hakan. Lite bulldogg-aktigt liksom. Hmmm - jag får en aning om hur jag kan komma att se ut när jag blivit lite äldre. Fast det är klart, en bulldogg med skrattrynkor kanske inte är att förakta, det heller.
Som min mamma brukar säga ibland: "det är inte vackert, men det fungerar". Jag får väl erkänna att det inte vore helt fel att vara både vacker OCH fungera, men om man nu måste välja så... är jag nog mer lagd åt det praktiska hållet trots allt. Och det kanske är tur det.