Min lilla värld av blommor

tisdag, januari 24, 2006

Stora resdagen - eller nåt

Jag har aldrig varit särskilt bra på att packa. Oftast lyckas jag få med mig det mesta jag behöver, men då innebär det ofta att jag har nästan en hel väska med saker som jag inte behöver, dessutom.
Däremot har jag alltid beundrat människor som bara kommer med en liten handväska när de ska vara borta ett par dagar. Eller de där som bara har en ryggsäck med sig men ändå tycks ha fått ner full vandrarutrustning för fjället, mysdressen för kvällsbruk samt aftonklänning med tillhörande högklackat. Jag fattar bara inte hur de gör det.

Därför blir jag också snudd på förtvivlad när jag tittar på min egen packning. Visst, det är tänkt att jag ska vara borta i nästan ett halvår. Men i alla fall. Två stora väskor alldeles fulla. Och eftersom jag ska till Geneve via Stockholm nästa vecka har jag lite grejer som ska med på vägen då också. Hm - undrar om jag ska ägna min sista timme innan avfärd med att tänka igenom packlistan en gång till...