Min lilla värld av blommor

onsdag, april 26, 2006

Pà plats i Oz.

Underbara, underbara väder!

Reste i söndags fràn vàren i Bryssel till försommaren in Genève - och det är härligt!

Fàr erkänna att vi har en del att göra, och det är väl det som är tanken med utbildningen, men jag smiter ifràn biblioteket när jag kan, för promenader i en grönskande stad. I Plainpalais är marknaden i full gàng idag, och cirkusen har varit i stan i flera dagar. Jackorna kan man glömma, en tröja över toppen räcker gott och väl.

Och dessutom har jag hittat underbara sommarskor i en butik...

Länge leve livet, som visan säger!

4 Comments:

At 9:43 em, Blogger Ulli said...

Jag är också på väg mot våren! Kommer nämligen på fredag till Bryssel. Tänkte ta detta tillfälle att hälsa (virtuellt) på dig här på din blogg. Visste inte att du också hade en sådan, fast det verkar existera redan ett bra tag. Hur kunde jag missa det? Upptäckte den i alla fall nyligen på Kyles länklista. Hej så länge och jag hoppas att Gotlands kyla inte får någon plats i mitt bagage. ;-)

 
At 9:10 fm, Blogger Erika said...

Hej, vad kul att du tittade förbi!

Nej, försök lämna kylan hemma, Bryssel är trevligare när det är varmt... ;-)

Ett litet tips, ifall du vill möta vàren via blommor, är att kolla ifall de kungliga växthusen i Laeken fortfarande är öppna för allmänheten. Vid de finns även en allmän park med massor av magnoliaträd!

Ha sà trevligt i Bryssel!

 
At 10:16 em, Anonymous Anonym said...

Och här hittar jag dig! Berätta mer om utbildningen i Genève, jag är som vanligt jättenyfiken. Om du lovar att inte sprida till "alla" var jag håller till får du gå in och kolla på min hemsida ;-)

 
At 9:13 em, Blogger Erika said...

Nämen - du också! Vad roligt! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home