Min lilla värld av blommor

lördag, april 29, 2006

Kunde inte låta bli...

Ja, jag erkänner! Jag är barnsligt - eller kanske tonårsligt - förtjust i tester. Inte vilka tester som helst alltså, utan de där personlighetstesterna à la Frida eller Veckorevyn. De där som kondenserar livet till fyra enkla valmöjligheter (av vilka det sällan är några som stämmer med vad jag egentligen skulle vilja svara), och sedan berättar för dig huruvida du är en bra kompis, en schysst flickvän eller en mardröm till arbetskamrat. Än mer fascinerande är de där som hävdar att de just avslöjat vad "Han" känner för dig... (eftersom man ju är tankeläsare och därför kan pricka in precis vad det innebär att han inte svarade när man ringde honom för elfte gången på tio minuter - som att typ, han inte älskar mig längre. Livet är hårt.) Har dock ett krav: de får inte ta längre tid än 5 minuter. 10 ifall man gör dem med en kompis och kan skratta åt svarsalternativen.

Hur som helst. Hittade en länk på Saras blogg, och fick veta att jag är "an energetic, ambitious woman. And only NYC is fast enough for you." Hm. Och jag som tycker så mycket om att bara sätta mig i parken med en bok och lite ätbart. Eller på balkongen med en god vän och ett glas rött. Antar att jag får skippa det och ta mig ut i krogsvängen istället. Kanske nästa vecka. Om jag orkar.