Min lilla värld av blommor

måndag, april 17, 2006

Spänningen stiger...

har postat ett stycke brev till man i småstad i den flamländskspråkiga delen av Belgien, på engelska.
har skickat ett stycke e-brev till fransktalande dam, möjligen bosatt i Bryssel, på (ack så undermålig) franska.

Ämne: hej, tjej med intresse för Sherlock Holmes vill så gärna få va me' när ni träffas!

Båda personerna är med i Sherlock Holmes-föreningar - nu återstår att se om jag kan nästla mig in på några möten. Det är liksom på detta sätt jag hoppas lära känna folk som är, typ, belgare. Nu när jag ändå bor i Belgien för det mesta. Det kunde ju faktiskt vara piffigt.

Fördelen med flamländarna: de flesta är riktigt haj på engelska.
Fördelen med de fransktalande: öva, öva, öva franskan.

Med lite tur kanske jag kan få haka på lite träffar med båda grupperna... (och kunde ni se mig nu skulle ni veta att jag nästan, fast bara nästan, gnuggar händerna)

Ja, jisses ja. Det är inte utan att man saknar sina med-BHC:are och DMC:are hemma i Sverige.