Min lilla värld av blommor

onsdag, juni 21, 2006

Ibland blir man bara så nyfiken.

Det är många som joggar i Parc Cinquantenaire. Det är i sin tur många av dessa joggare som joggar i par eller grupp. Men det är sällan de joggar förbi en och säger något som bara får en att tänka: "Va?!"

Häromdagen råkade jag dock på ett sådant par. (Tror dessutom att jag gjort det förut, alltså blivit omjoggad av just detta par, som även då sa något underligt.)

Han: "..and Peter had a steak, Marco lasagna, and Steven had lasagna too."
Hon: "Bizarre."

Jag förstår ju att de måste varit inne i ett samtal som faktiskt hade en vettig innebörd (eller, vad vet jag - det kan ju hända att syretillförseln till hjärnan minskar till fördel för benen när man joggar eller nåt), men jag kan ändå inte låta bli att undra: när blev det så vådligt konstigt att äta lasagne?

1 Comments:

At 4:19 em, Blogger MEE said...

De kanske var på en argentinsk restaurang, på sådana brukar det vara stora bitar kött som gäller, och argentinsk lasagne låter inte gott.
eller så är det så att Steven alltid gör som Peter och att han nu istället härmar Marco i sitt val av mat, det är mkt bizarrt.
Äsch, nu har jag börjat tänka på detta...

tack för trösten, knät känns mkt bättre!

 

Skicka en kommentar

<< Home