Min lilla värld av blommor

måndag, juni 05, 2006

Jo, jag vet att det finns dansställen här. Jag har sett reklam för dem.

N. skulle inte lämna stan. Däremot skulle han jobba. Ganska lämpligt trots allt, eftersom jag (som tagit det rejält lugnt i helgen) också har en del jag skulle kunna ordna med i kväll. Men en liten promenad blir det nog i alla fall, för det är underbart väder ikväll!

Igår bar det av på dagsutflykt till Namur, en liten stad ungefär en timme med tåg från Bryssel. Namur är Valloniens huvudstad, och har en fästning från 14oo-talet, egentligen påbörjad och utvecklad sedan romartiden såvitt jag förstår. Gamla stan i Namur är också rätt stor, och mycket trevlig att promenera i. Dagen förgylldes med en båttur, innan det var dags att åka hem.

Nästa helg blir det också mycket, mycket ledigt. Då är det dock Bryssel som gäller. J, som reser hit från Tyskland, har inte varit i Bryssel tidigare och jag ska därför agera guide. Hoppsan. Han vill dessutom gärna se en del av nattlivet. Oj då. Det är sällan man inser hur lite man vet om något förrän man måste berätta om det för någon annan. Men det är också ofta roligt att upptäcka nya saker tillsammans med någon. Särskilt när det handlar om nattliv. På med dansskorna alltså, och ut och se Brussels by Night!