Min lilla värld av blommor

torsdag, juni 01, 2006

Till slut så går det nog!

När jag nu är tillbaka i Bryssel tänkte jag passa på att träffa N igen. En trevlig prick, som det heter, med den trevliga egenskapen att han har två förstaspråk: engelska och franska. Och har erbjudit sig att öva franska med mig när jag känner att jag vill dra igång språkstudierna ordentligt. (Skrev för övrigt ett nivåtest i franska igår, och kommer förmodligen att hamna i gruppen "avancerad nybörjare". Ska bli kul!)

Vi gick på puben ihop för några veckor sedan, innan han åkte till Irland på ett par veckor, och jag sedan åkte till Sverige och Strasbourg under ett par veckor. Så idag hörde jag av mig och föreslog en öl eller fika i helgen. Men... han skulle till Paris.

Och jag undrar bara: vad är detta!?

Men nu har vi preliminärt bestämt måndag kväll i alla fall. Vi får väl se. Om han inte bestämmer sig för att lämna stan igen eller så...