Min lilla värld av blommor

måndag, oktober 23, 2006

Vad är en bal på slottet?

Det är så roligt att dansa! Dansa och le, och liksom sväva fram genom salen.

Tror jag i alla fall. Det där med själva svävandet har jag liksom aldrig lyckats med, även om jag både dansat och lett.

Dessutom har jag varit på bal, i fin klänning och med välklätt sällskap. Och jag tyckte mig därmed ha breddat min allmänbildning tillräckligt för att inte behöva utsätta mig för det hela igen. Men sedan såg jag den...

... i en butik i Luxemburg: en vinröd balklänning för 199 Euro. För er som inte håller reda på växelkursen kan jag avslöja att det inte ens är 2000 kronor - och att balklänningar under 2000 kronor är fantastiskt billiga. Med andra ord borde man passa på att köpa den direkt, ifall det finns minsta möjlighet att man ska iväg på bal inom de närmsta 10 åren eller så.

Turligt (?) nog hade jag inte fått lön, och kunde därför inte kosta på mig att slänga ut 2000 pix på något jag kanske aldrig får ha på mig. Och förhoppningsvis (!) är den såld ifall jag är där efter löning. För det finns ändå så många andra hål att stoppa de där pengarna i. Och vad är förresten en bal på slottet?