Min lilla värld av blommor

söndag, januari 07, 2007

Sista natten på Gärdet - för den här gången

Imorgon bär det av, tillbaka till Bryssel och jobbet. Tre veckors ledighet gick så snabbt, så snabbt, att de knappt ens märktes. Och även om jag gärna skulle stannat ett tag till, träffat fler vänner och bara strosat omkring i Stockholm, så är det nog dags att återvända. Redan i slutet av februari är det förresten tänkt att jag ska till Sverige igen, bara en dryg månad från nu.

I Bryssel väntar jobb, uppsats, och flytt. (Jo, jag vet, jag vet - mina flytter börjar bli tjatiga nu.) Och eftersom det är ett nytt år, så kanske jag nu lycks bättre med att strukturera min tillvaro, som jag alltid påstår att jag ska. Ni vet, lägga upp ett schema för studier och arbete, se till att vara effektiv när jag gör något och därmed lägga mindre tid på det... det gamla vanliga, alltså. Har någon förresten något bra tips för att göra det?

2 Comments:

At 2:52 em, Blogger Stenlund said...

Ett tips for att disciplinera sig for studierna iallafall ar att ga till bibliotheque royale. Nar man val dragit sig dit finns inget annat att gora an att skriva uppsats och lasa tjocka bocker. :)

 
At 2:58 em, Blogger Stenlund said...

annu battre tips: vi kan stamma mote dar for uppsatsskrivande! da javlar!

ring: 0484 - 164 906

 

Skicka en kommentar

<< Home