Min lilla värld av blommor

onsdag, november 15, 2006

Vart tog disciplinen vägen?

Det var en gång... när jag faktiskt kunde sätta mig ner och plugga på ett effektivt sätt. Just nu börjar jag mest tänka på annat när jag sätter mig med böckerna. Det knepiga är väl att motivera sig, när man nu har turen att få (enligt mina mått mätt) ordentligt med jobb, och ett jobb som man kan tänka sig att hålla på med i några år framöver.

Ikväll satte chokladsuget in vid bokläsningen. Klockan närmade sig halv elva, och alla butiker är stängda sedan länge. Men jag vill ju... Lösningen fick bli en kort promenad till en automat som nyligen installerades vid vår nya hörnbutik (snabblivs). Trodde jag. Automaten vägrade fungera.

SÖTSUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fast å andra sidan - jag fick tillbaka pengarna jag stoppat in, plus 10 eurocent. Alltid något.