Min lilla värld av blommor

måndag, februari 19, 2007

Ska bara...

Har en längre tid tänkt att jag skulle fylla i den där bloggenkäten som Tolken talade om i en kommentar förut. Och nu... har jag fortfarande inte gjort det.

Dagens bidrag blir istället en hyllning till P.G. Wodehouse:
UNDERBAR!

Kort och kärnfullt, eller hur?

Och så ett litet citat ur "The Code of the Woosters", där stackars Bertie fått i uppdrag att stjäla en gräddkanna i form av en kossa. I silver. Och det visar sig att inte bara är ägaren till gräddkannan, en viss pensionerad domare, närvarande, utan även en annan skräckinjagande man.

"I mean, imagine how some unfortunate Master Criminal would feel, on coming down to do a murder at the old Grange, if he found that not only was Sherlock Holmes putting in the weekend there, but Hercule Poirot, as well."

Wodehouse lyckas ofta sticka in hänvisningar till Holmes, och med tanke på att han dessutom är fruktansvärt rolig - kan jag då annat än älska hans böcker? Nej, jag tror inte det .

Etiketter:

1 Comments:

At 1:32 em, Anonymous Anonym said...

Den som väntar på nåt gott :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home