Min lilla värld av blommor

tisdag, april 10, 2007

Kvarlängtan

Jag hinner lagom sätta mig på flygbussen från Bromma till Cityterminalen innan den sätter in. Den där melankoliska Sverige-känslan, som får en att vilja kliva av flygbussen och aldrig kliva på den igen.

Och vem kan klandra mig? Långfredag med underbart väder, en föraning om sommarens ljusa kvällar. Ledig från både jobb och plugg för en helg, och på väg att träffa familj och vänner. Morgonen efter en tågresa till Västerås, med det mälardalska jordbrukslandskapet utanför fönstret. Det behövs inte mycket mer för att jag ska vilja rota mig ordentligt i Sverige igen.

Etiketter:

2 Comments:

At 12:11 em, Blogger Unknown said...

Och nu till helgen ska det tydligen bli 20 grader varmt! Snälla sommar, kom för att stanna.

 
At 7:54 em, Blogger Erika said...

Den är verkligen lurig, den där sommaren...

 

Skicka en kommentar

<< Home