Min lilla värld av blommor

onsdag, februari 28, 2007

Tra la la, fast i swing-takt

Precis hemkommen från ännu en lindy hop-lektion. Det är så roligt! Fantastisk motion också, förmodligen. Det jag har mest problem med i dansen (av alla de problem jag har) är att hålla ramen. Antingen är min arm stel som en pinne, eller också är den så slapp att min stackars partner inte har en chans att signalera vilket steg han egentligen hade tänkt sig. Och så springer mina fötter iväg... åt fel håll. Vilket inte är så himla lyckat i pardans.

Men mot slutet av kvällen verkade ramen vara åtminstone på ett ungefär där den skulle vara, och jag kunde ägna mig mer åt att ha roligt än att tyst rabbla "ramen, ramen, ramen", blandat med lite "ett - två - tre, och fyr, fem - sex - sju, och ått och-".

Imorgon hade jag tänkt våga mig på ett litet salsaförsök med hågad kavaljer, vilket väl lär röra till det hela ännu mer!

Etiketter: