Min lilla värld av blommor

måndag, oktober 31, 2005

Ingen panik, och knappt någon förvirring alls - nästan

Livet kan fortsätta leka - datumen för kursmodulerna var ändrade. Detta innebär att jag ska lära mig mer om att hjälpa tolkstudenter först i januari. Det innebär också att jag kommer att gå dubbla kurser, samt arbeta, under våren. Men å andra sidan är det en del under hösten som kommer att vara slut till januari. Och dessutom blir det ju ljusare och ljusare ute då - vilken massa extra energi jag kommer att ha för att plugga!

Skämt åsido var det i alla fall en lättnad att kursen flyttats. Nu har jag möjlighet att komma in i den ordinarie kursen ordentligt innan jag ger mig på något ytterligare. Och, peppar, peppar, det tycks som om jag börjar få en lite bättre överblick över vad som pågår. Kan inte förneka att det fortfarande är mycket, men jag kan i alla fall gå ner från paniklampa kod röd till... tja, orange kanske. Nej, jag är nog till och med nere på kod gul just nu. Ahhhh.... så skönt!

Och för att jag inte ska förlora min relativa sinnesfrid ska jag nu lämna er ett tag. Men innan jag går:

Visslande
från träd till träd
flyr morgonvinden.
Häpen står
den himmelsblåa skogen.
Fågelsången
stiger upp
ur sina bäddar.
Regnet
gnistrar vänligt
efter resan.
Så är livet ändå skönt
att skåda.
Solen glöder
i en droppe kåda.

(Bo Setterlind)