Min lilla värld av blommor

fredag, oktober 28, 2005

Lycka är att kunna mejla

E-posten fungerar igen - hurra! Isoleringen är bruten, och jag kan återgå till arbetet. Att jag dessutom passar på att ta pauser från studierna för att sända e-post till mina vänner är en annan sak. Dessutom gav jag upp en fest hos en kompis för att få klart veckans uppgift till Genève, så lite måste man ändå få unna sig.

Arbetsrummets placering kan för övrigt ge upphov till intressanta ljudmattor i bakgrunden. Från mitt sovrum hör jag Ane Brun sjunga ljuvt, och i vardagsrummet kollar min rumskompis på Idol samtidigt som hon chattar på sin dator. Inte riktigt koncentrationsfrämjande kanske. Men jag är ändå mycket nöjd med det hela. Min rumskompis var nämligen bortrest förra veckan, och jag måste säga att lägenheten var obehagligt tyst. Dessutom fick jag, vid ett kvartsamtal på lågstadiet, beröm för att jag kunde skärma av omvärlden när jag behövde koncentrera mig. Kanske dags att plocka fram gömda förmågor på nytt?

Dagens dikt:
nej, det blir faktiskt ingen dikt just nu. Och ni som sett fram emot det hela dagen, det förstår jag ju...

1 Comments:

At 11:35 em, Blogger MEE said...

Ja, var är min dikt? Hur ska jag annars hålla tyskan igång...

 

Skicka en kommentar

<< Home