Min lilla värld av blommor

torsdag, mars 09, 2006

Ack ljuva ungdomstid - du musiken och sångernas vår.

Är det någon mer som minns "Ebba och Didrik"? I min årskull tror jag det var få som inte såg den. Häromdagen försåg den mig dessutom med en liten melodi att nynna på. Den låt som jag fick på hjärnan var Didriks egen komposition, hans hyllning till den kvinna han älskade - minns ni den?

Texten till den lyder som följer:
"I love you, I love you, I love you, I love you" Och så vidare....

Kanske fanns det mera text som jag bara inte kommer ihåg, men detta var det jag tvångsmässigt upprepade för mig själv. Inte så mycket varation kanske. Men, ärligt talat: är det inte de tre orden en hel massa låtar kan komprimeras till?

I love you, I love you, I ... nej, förlåt. Jag ska sluta. Jag lovar.

1 Comments:

At 5:20 em, Blogger Erika said...

Han var en riktig romantiker, den där "Didde". :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home