Min lilla värld av blommor

söndag, februari 19, 2006

Blåsor, blåst och regn.

Efter två kvällar/nätter på raken med enbart frivilligt sällskapsliv har jag nu återvänt till datorn i dess form av arbetsredskap.

Innan dess passade jag dock på att skruva ihop ett skrivbord. Och upptäckte hur länge sedan det var som jag verkligen skruvade ihop något trögskruvat. Jag har fått fem (5!) blåsor på högerhanden, fördelade på handflata och fingrar. Det är ju så man får skämmas.

Bryssel är inne i en regnperiod. Det som kan göra detta knepigt är att det ofta blir väldigt blåsigt också. För mina medboende, som kommer från Malmötrakten, är den sortens väder inte någon nyhet, men för mig är denna kombination av vind och regn något som tidigare var ett undantag. Man vänjer sig dock väldigt snabbt, och lär sig att inte sörja de paraplyer man lyckas massakrera när man är ute.