Min lilla värld av blommor

fredag, juni 23, 2006

Latheten regerar.

Ledig dag idag, då jag måste ta itu med studierna på allvar. Bara en och en halv vecka kvar till slutproven, och jag har tre föredrag att förbereda. Och det vore ju okej - om jag visste vad jag skulle prata om. Jag får bestämma alldeles själv, vilket ju kan vara bra, men med jobb och lägenheter på hjärnan så har jag inte riktigt haft tid och ork att sätta mig ner på allvar.

Idag, alltså!

I alla fall var det bestämt så. Slockande vid halv 9 igår kväll och sov till 11, när jag vaknade och inte kunde somna om. Läste "Brideshead revisited" i drygt två timmar, innan jag bestämde mig för att det var bättre att bara vila ifall jag ville somna.

Kan avslöja att jag inte vaknade av klockan i morse. Och nu sitter jag här, inte helt färdigklädd, och hoppas på en energikick för att sätta igång med det där viktiga. Har gett mig tid till efter lunch nu - sedan är det dags!

Det blir förhoppningsvis ändå lite fritid i helgen. Fick e-post från en bekant igår, som kommit tillbaka till Bryssel. Och imorgon kväll är det ju fotboll. Allvarliga grejer.