Min lilla värld av blommor

lördag, juni 24, 2006

Lycka i en liten box

Har bestämt mig för att skämma bort mig själv - köpte en dvd-box med fem Sherlock Holmes-filmer på e-bay. Flera timmar Basil Rathbone!

Många holmesianer tycker om att diskutera vilken favoritskådespelare de har, vad gäller holmes-filmer. Och jag lutar väl mer åt Jeremy Brett än åt Rathbone.

Samtidigt är jag djupt förälskad i gamla svarvita filmer. Och då, ja då, då är det Rathbone som gäller.

Saknar förresten gamla svenska filmer på tv på söndageftermiddagarna... perfekt att ta en fika och titta på Sickan och Hasse och alla de andra. Är det någon som har några bra tips på butiker i Stockholm där man kan få tag på gamla svenska filmer, eller någon internetbutik som erbjuder detsamma?

2 Comments:

At 4:24 em, Anonymous Anonym said...

Sickan & Hasse -the best. Åhlens City har en bra DVDavdelning med många äldre filmer. Fast kanske inte så många med ovanstående två personer. Gällande dem har jag förlitat mig på SVT och spelat in själv. "Sjunde himlen" = me love :)

 
At 11:45 em, Blogger Erika said...

Sara: ja, visst är "Sjunde himlen" rar! Själv har jag uppföljaren "Himmel och pannkaka" tack vare video och SVT - har du sett den? Tack för tipset om Åhlens - ska se till att ägna en dag åt det när jag är hemma igen!

Stockholmienne: tack - det kan behövas! :-)

kramar till er båda!

 

Skicka en kommentar

<< Home