Min lilla värld av blommor

söndag, augusti 06, 2006

Pappas flicka?

Måste bara få säga: föräldrar regerar! Eller säger ungdomarna nåt annat nu för tiden? Poängen är i alla fall att de är väldans bra att ha.

Vid vissa tillfällen kan de vara irritationsframkallande, men vem - om inte mina föräldrar - skulle jag ringa när jag har frågor om byråkrati eller hushållsgrejer (mammas områden), praktisk förvaring och det bästa sättet att reparera väggskador (sånt som pappa grejar)?

Dessutom har jag sån tur att jag har en syster med make som båda är rätt haj på det mesta. (För dem av er som möjligen inte förstår uttrycket "haj", så betyder det att man kan något/är bra på något.)

Så just nu vill jag bara säga: Viva la familia!

PS. Massor med pussar till mina systersöner: Elias, som gillar att röja på dansgolvet (läs dansa till våra egna framsjungna rytmer i vardagsrummet) med moster - jag passar på nu, innan du tycker att det är pinsamt! Hampus, som har ett så underbart leende att jag skulle kunna titta på det i timmar. Ni är solskenet i mitt liv, som de sjunger i låten.