Min lilla värld av blommor

tisdag, juli 11, 2006

Semestern hägrar

Borde egentligen redan skrivit om min sista Genève-vecka, men jag sparar det lite till.

Idag handlar det istället om anledningar att längta till semestern (bara knappa två veckor kvar!), och en längre vistelse i Sverige:

- familj (särskilt gullungarna Elias och Hampus)
- vänner (så många jag inte träffat på så länge)
- vädret (som förhoppningsvis inte är lika kvavt som här)
- badandet (10 minuters promenad från lägenheten i Hässelby till badbrygga - hurra!)
- språket (det är trots allt skönt att inte behöva fundera för att förstå vad folk säger - eller, tja, för det mesta behöver man inte fundera i alla fall)
- ledighet rent i allmänhet (hurra! hurra!)
samt
- detta!!!!!!!!!!!!!!!! Ett fantastiskt underbart skäl att älska sommar-Sverige! (se även en kommentar här.)

Jag kan knappt bärga mig innan jag kommer hem igen!