Min lilla värld av blommor

måndag, oktober 30, 2006

Dags att köpa hem?

Har lyckats förkyla mig - igen! Eller också är det det gamla halsonda som aldrig riktigt försvann.

Men - tänkte jag - nu är jag ju i Stockholm, där jag redan råkar ha en flaska naturmedel i kylskåpet. En matsked sådant, två gånger om dagen, och det hela borde snabbt vara kirrat. Möjligen med stöd av ordentligt med sömn och rejäl mat.

Sagt och gjort. Tog fram flaskan, skakade den, och tog en matsked. Allt enligt instruktionerna.

Sedan började jag läsa innehållsdeklarationen.

Om man bortser från diverse smakämnen, förtjocknings- och sötningsmedel, så innehåller min medicin timjan, vatten och likörvin. Fast i omvänd ordning, andelsmässigt sett.

Och jag undrar om jag inte skulle få mer för pengarna om jag helt enkelt gick och köpte hem en flaska likörvin och hackade i lite timjan. Om det nu gör någon skillnad. Nej, nästa gång köper jag Kanjang. Då är det i alla fall något i jag inte känner igen, som jag kan inbilla mig verkligen hjälper mot förkylning.

2 Comments:

At 11:44 fm, Blogger ChW said...

Vad är likörvin för något?

 
At 6:40 em, Blogger Erika said...

Förmodligen alla slattar av likörer och vin som man inte lyckats sälja på krogen

 

Skicka en kommentar

<< Home