Min lilla värld av blommor

torsdag, juni 29, 2006

One down, one to go.

Hur säger man det på svenska egentligen? Ja, hur som helst:

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har hittat, och skrivit kontrakt på, en hyreslägenhet i Bryssel. Jag kommer att bo på Rue Stevin, en lång liten gata precis i närheten av Berlaymont, en av kommissionens byggnader. Dessutom ligger den liksom mellan där vi bor nu och Bryssels mer centrala delar - jag borde kunna promenera in till stan därifrån, utan att det ska ta en hel evighet. Och ännu ett dessutom: nu bor vi nära Parc Cinquantenaire, men det nya stället ligger i närheten av tre parker. Och av två tunnelbanelinjer. Hoppas och tror att det blir bra. Den 15 september ska jag få flytta in, och två veckor senare kommer H., en av tjejerna jag delar hus med nu, att flytta in i en lägenhet i samma hus.

En underbar lättnad att boendet här är ordnat. Återstår Stockholm.
Tentor i Genève nästa vecka.