Min lilla värld av blommor

måndag, juni 25, 2007

Jag lever!

Eftersom jag har fått vissa propåer från bekanta: jo, jag lever. Har bara inte mycket tid till bloggande just nu. Eller kanske är det inspirationen som felas. Jobb och uppsats om vartannat gör det inte alltid lätt att uppbringa vare sig det försnämnda eller det sistnämnda.

I helgen var det delvis studier, delvis gatufestival som gällde. Så här års organiserar de olika stadsdelarna i Bryssel sina egna gatufestivaler. (Tja, om det nu är stadsdelarna som gör det eller om de ger i uppdrag åt någon... hur som helst.) Den här helgen var det festen i Matonge som gällde.

Marknad med diverse varor, mat och dryck, konstutställning och musik. En gatufest, helt enkelt.

För den som inte visste det, och som inte kom sig för att klicka på länken i namnet "Matonge" ovanför, så kan jag berätta att Matonge är den afrikanska stadsdelen i Bryssel. Det var på en restaurang där som jag beställde grillad get för första gången. Detta i tron att "chevre grillé" skulle vara grillad getost. Det var det då inte... men gott var det!

Etiketter: ,